Monday 30 April 2007

hm?

Godmorgon!
Släktkalas igår. Eller kalas där det fanns släkt. Det fanns också jobbarkompisar. Det var inte en släkting som hade festen. Det var en vän till familjen (eller ja... släkten). Maten!
Maten: vildsvinsfilé, färsk sparris med parmesanost och pinjenötter, grillad röding, sprängd gås, nässelsoppa... Det var mer men jag kommer inte ihåg så tydligt. Allt var så gott! Det var overload på smaklökarna! Huvudet sprängdes!
Arr.
Aja. Sen stack vi till Botulfs (jag och Robin alltså) och där träffade vi Maia och Emilia. Vi hade väldigt trevligt.
Sen hade vi efterfest hos mig... Men den tog slut alltför tidigt. Men kul så länge det varade!

I förrgår var vi såklart också på Botulfs på kvällen. Tre dagar i rad. Urk. Jag känner mig absurt sliten.

Nu ska jag kanske ta och plugga lite. Sen Malmö ikväll. Funderade på att svänga in förbi systemet och köpa några öl men jag tror jag skulle däcka på en. Som sagt, sliten. Får se. Jag kommer inte ihåg hur det är i pildamms. Men men, Svenska akademien med D. Det lär bli trevligt i vilket fall som helst.

Drömde konstigheter. Som vanligt. Jag vet att jag drömde mycket men jag kommer bara ihåg lite.

Aaaa... Nu frukost antar jag. Puss.


Lyssnar på: Nina Simone - My Man's Gone Now (Arr hon är så bra. Eller var. Rysningar.)

No comments: