Saturday 26 May 2007

Wild night

Ålrajt, hemma, i ett stycke. Har precis bränt bort den sista bakis-smaken ur munnen med attack-stark ölkorv.

Senaste dagarna har vart långsamma och lite förvirrande. Nu är jag kanske inte helt back on track, men jag känner mig lite vassare.

Igår åkte jag och Sandra till Kristianstad med en baginbox och glatt humör. Väl där så satt vi i vardagsrummet och tittade på House (japp! jag har äntligen sett lite house! Det var väl ganska kul, men fortfarande en sjukhusserie.) och var tråkiga, men sen flyttade jag in i köket och drog igång peka-leken, som snart inbegrep alla på hela festen, som genast blev betydligt mycket roligare. Jag blev tokfull.

Sen drog vi ut. Först gick vi till ett ställe som hette biljardkompaniet. Sandra har sagt att jag kräktes där. Sen blev jag utslängd, och satt och pratade med en kille som säkert hette Kristian (jag och Sandra har kommit på att Kristianstad heter Kristianstad eftersom ALLA där heter Kristian) i flera timmar, vilket var jättetrevligt. Sen dök någon som kanske var Kristians bror upp och ville gifta sig med mig. Han var punkare (och dessutom typ 18). De ville att jag skulle med till ett ställe som kanske hette Hässle, men jag hittade inte Sandra och Johan, som var kvar inne på Biljardkompaniet, så de fick klara sig utan mig. Sen kom alla ut, och alla diskuterade vart vi skulle, tills en stor raggar-buss dök upp med en ENORM dödskalle på, och en snubbe stack ut huvet och frågade om vi ville ha skjuts. -JA! skrek jag och Sandra, drog med oss Johan och hoppade in. Jag ville till mina nya vänner på Hässle men Johan, födelsedagsbarnet, ville till Harrys. Så vi åkte mot Harrys, men först blev vi stoppade av polisen. Raggaren som körde var kolugn och lyckligtvis helt spiknykter. Sen åt vi hamburgare, och sen gick vi till Harrys. Där blev jag trött och höll på att somna, Johan drack öl och var sur och sen gick vi. På väg ut blev jag och Sandra bjudna på korv av en söt korvkille som naturligtvis hette Kristian.

Sen hittade vi Johans vänner. Den ena assisterade mig i inhandlandet av en sub. Den var sjukt god. Sen träffade jag och Sandra en kille som pratade i telefon med en tjej som precis hade sprungit förbi, och hon ville sova hos honom, men han sa att han var med oss så det gick inte. Så vi drog med oss honom på efterfest, men Johan bad honom gå, eftersom han var rasist. Johan sa "Men alltså, min kille är svart, så jag känner mig inte så bekväm med att ha dig här". Sen däckade jag.

Hela dagen idag har också vart väldigt spännande och äventyrlig, men jag orkar inte skriva mer nu.

Puss.



Lyssnar på: min mp3spelare. Mycket Stan Getz och Madeleine Peyroux.

No comments: