Tuesday 21 August 2007

Aj, aj.

Min intention att uppdatera bloggen varje dag har misslyckats lite eftersom jag har vart invalid och mest sängbunden i en vecka. Jag är fortfarande ganska trasig men jag ska börja skriva igen i alla fall.

Jag klarar mig inte helt och hållet själv, men skapligt.

I fredags var jag på sista bubblegun en liten stund, det var trevligt men jag var inte så party. I lördags hade Emilia födelsedagskalas, och jag var där, även om jag var tvungen att ta en paus (och däcka) i ungefär en timme. På söndagen reste jag mig knappt ur sängen, igår var jag på terapi, sen åkte jag hem och sov. Både söndag och måndag kväll tittade jag i och för sig på film med Kitty och Maia. (Blades of Glory och A Night at the Roxbury på söndagen och halva Rocky igår. Blades of Glory var sjukt kul och absurd. Full av överaskningar.)

Jag tappar en massa hår, vilket är läskigt, för det brukar jag inte göra. Förmodligen beror det på den fysiska chocken.

Nu ska jag äta frukost, sen ska jag försöka ta tag i mitt liv lite grann. Skolan, jobbet, försäkringar, FFF... En hel massa som låg och släpade redan innan olyckan.

Memento mori.




Läser: läste precis ut Stieg Larssons Flickan som lekte med elden och den var sjukt spännande och bra. Har en novell kvar av Neil Gaimans samling Fragile Things. Hoppas på att låna nästa Stieg Larsson inom kort, och sista Harry Potter-boken.
Lyssnar på: Sr Världen mest. Omar Faruk Tekbilek - Ein Hudra Rababa just nu, men det är inget jag rekomenderar.
Spelar: Lumines som besatt.

No comments: