Tuesday 26 August 2008

I know, I know

This is blogger death. I know this. But as usual, I blame Maia. It's in Swedish but I don't think I have many readers who don't know Swedish... Don't even know why I write in English actually... But why not?

Here goes;


UTSEENDE
1. hur lång är du? Vet inte. Runt en och sjuttio tror jag.
2. hur mycket väger du? Inte den blekaste.
3. hårfärg och frisyr? Rött, från rödbrunt till blekt kopparrött och allt därimellan... Stort och lockigt och börjar dessutom bli rätt långt.
4. ögonfärg? Varierar mellan blått och grönt med gult i mitten.
5. mest nöjd med? Kan nog vara håret, ögonen kanske.
6. minst nöjd med? Tja... Kan väl vara vikten jag lagt på mig sen jag kom till Irland.
7. skostorlek? Brukar vara runt 5 1/2 - 6. Runt 39 i Sverige.
8. glasögon? Linser, snarare.
9. har du några piercingar/tatueringar? Nej!

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Det är sommar! Men har jag jacka är det en fuskläderjacka i MC-stil (egentligen inte riktigt men det är tanken) från Penney's.
2. vad använder du just nu för skor?Flipflop's från Penney's eller gröna Gola-skor som... jag inte riktigt kan beskriva. De är väl lite knasiga.
3. favoritfärg på kläder? Svart och lila tror jag, men när jag är nöjd med min vikt kan jag ha precis vad som helst.
4. favoritmaterial på kläder? Bomull, linne.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? En snygg kappa med huva, ögle-halsduken från indiska.
6. favoritaffärer? Indiska, bortsett från att ingenting därifrån sitter bra om man har bröst, vilket jag råkar ha. HM eftersom de har en sorts linne i sin baskollektion som är ungefär hälften av min garderob, Penneys, Monsoon om jag hade haft råd att handla där...
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ja inte fan är jag modebloggare i alla fall. Men tja... mellan trettio och hundra euro tror jag.
8. favoritmärke(n)? Gillar inte märken.
9. vad har du för byxstorlek? Ingen aning.
10. vad har du för tröjstorlek? Medium kanske.

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Kommer inte ihåg.
2. var har du i din:
¤ jackficka just nu? Har ingen jacka här. Har ingenting i fickorna på min tröja.
¤ väska just nu? Plånbok, penna, voodoodocka, glasnagelfil, Darkly Dreaming Dexter av Jeff Lindsay, nycklar, anteckningsbok med elefanter, rosebud salve, läppglans från HM, hörlurar/headset, gummisnodd, choklad, spegel, plåster, visitkort, lås och nycklar till min resväska, två vykort, Malaconyckelring, Tescokort.
3. vad är du beroende av? Kaffe.
4. vilket land kommer du i från? Sverige.
5. vilken sorts lypsyl använder du? Rosebud salve
6. vad tror du på? Mig själv, att sopsortera, att inte dricka vatten som smakar klor.
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Jag tillhör ingen.
8. vad köpte du senast? En bussbiljett från Västerås flygplats till Uppsala.
9. har du nåt husdjur? Ja. Mina två katter, som bor hos min mamma, vilket jag också gör för tillfället, Artemis och Jupiter. De är finast i hela världen.
10. vad bor du i? Ett hus i Cork. 22 Vicar street.

PRYLAR:
plånbok: Svart, canvas, med körsbär på. Från Penney's.
tandborste: En blågrön.
smycken: Det enda jag alltid använder är en ring som jag har på tummen, slät i silver, gjorde den och en identisk till Emilia när jag gick på gymnasiet. Annars har jag med mig en annan ring jag gjort själv och en jättetunn silverkedja med en liten liten "sten" som jag tror är av glas till Sverige men jag använder dem inte så mycket. Fick dock när jag kom fram ett snyggt Pilgrim-halsband av mamma.
solglasögon: Äger ett par snygga svarta från Penney's som är trasiga men som jag planerar att laga och ett par piloter från HM som Thor, en fd jobbarkompis tvååring, slet sönder lite grann. Planerar att köpa nya nu när jag är i Sverige.
underkläder: Mest boxers från Penney's.
nagellack: Just nu ganska avskavt blekrosaskimrande.


See, wans't that lot's of fun? It's my vacation, I can do whatever I want. (Yes, this is a joke.)

1 comment:

Anonymous said...

skriv mer inlägg din lilla pussgurka