Sunday 16 September 2012

Äventyr

Åh. Vilket dygn.

Jag kom till Stockholm på fredag kväll. Jag åkte ut till hallonbergen och hem till Lillabjörn. Vi drack te och pratade och planerade inför maskeraden och åt pizza och hade jättemysigt. Jag däckade vid tolvsnåret och sov som en död.

På lördag åkte jag in till stan med A, som skulle jobba. Vi pratade på tunnelbanan om grejer och det kändes jättebra. Det kändes som om den gamla A dök upp! Skymtade till lite bakom den lite oroliga tjejen som vart där istället. Mitt hjärta växte en storlek när hon dök upp och började prata om J. Jag är så jävla glad att de är så kära i varandra, och de verkar göra varandra så glada.

Det var så totalt bara fint och inte på något sätt jobbigt så att jag nästan kände mig lite berusad.

Jag kom in till stan och köpte garn för alldeles för mycket pengar.

Sen åkte jag till blackan och träffade Mli, och YtJM, och åt muffins och hade jätteroligt, och sen åkte jag till stan och träffade Tindra och Oscar, och det var så kul att träffa dem!

Sen tillbaka till Hallonbergen, bytte om och sminkade Lillabjörn och mig själv och kom till slut iväg jättesent till maskeraden.
Lou blev jätteglad över mitt surprise-appearance och alla andra också. Jag hade jätteroligt men drack inget (smakade på lite innis&gunn och wyldwood) och var mest trött och hungrig.

Det blev så sent och bussarna tillbaka till hallonbergen, på motsatta sidan stan, skulle ta sån jävulskt tid så jag sov hos Lou, helt utmattad, utan att ha tagit min medicin eller tagit ur linserna eller sminkat av mig.

Idag har jag känt mig så stört bakfull, antidepp-abstinens och superhunger och vätskebrist. Men underbara vackra fantastiska Lou bjöd på pizza och mys så att jag till slut bara hade lite huvudvärk (och yrsel pga abstinensen).

Jag insåg att biljetterna till tåget hem till Leksand var slutsålda utom till det sena tåget, och min klass- och hus-kompis bokade en biljett till mig till det eftersom jag satt på flempans pendeltågsstation och kände mig förvirrad efter att ha missat en pendel och sen en till för att den stannade så långt bort så att ingen fattade att den var där alls.

Hade nog inte hunnit till det tidigare tåget ens om jag ville. Så jävla trött. Känner mig riktigt bakis. Åt en dajm och drack nån sorts burk-kaffe i väntan på pendeln så huvudvärken har börjat lägga sig nu.

Nu är jag i alla fall snart tillbaka i hallonbergen där jag ska byta om och packa ihop fort som fan och sen dra in till stan och åka hem till Dalarna. Jävligt förvirrad dag. Men kul!

Kollade på "trailer park boys" hos Lou. Helt stört bra kanadensisk tv-serie.

No comments: