Tuesday 27 November 2012

Kråk

Kråkor, eller kajor, eller nån annan sorts stora svarta fåglar, kraxar hest högt ovanför mig. Det är mulet och grått och kallt och den lilla förhoppningen om snö har smält bort igen.

Jag är på väg hem för att färdigställa mitt projekt eftersom min finmotorik inte riktigt är närvarande idag och ja inte vill repa mer silver än nödvändigt.

Jag har blivit medlem på okcupid, en datingsite. Hittils är det jätteroligt och jag har hittat massor med människor som verkar rätt sympatiska. Även om folk ljuger rätt mycket på datingsiter så verkar det i alla fall som om man kan hitta en hel del människor som är rätt öppna och vill träffa folk som är som de själva, vilket ju är lättare om man är någorlunda ärlig.

Jag pratade med min fantastiska lillasyster tidigare. Hon ska åka till Frankrike på fredag och säsongsjobba för andra året i rad. Önskar jag kunde åka ner och fira jul med henne! Men det känns bra att fira i Stockholm också. Ska bli roligt att träffa lite familj.

No comments: